Nyilvántartások vezetése. Kinek a dolga?

A vállalkozó gyakran úgy érzi, hogy a saját szakmájára nem is jut ideje, mert ki sem látszik a papírmunkából. De mégis mi az amit a külsős könyvelő nem tud helyette elvégezni?

Munkaidő nyilvántartás vezetése: Ha a vállalkozásnak alkamazottja van, akkor bizony munkaidő nyilvntartást kell róla vezetni,és hónap végén át kell adni a bérszámfejtőnak, aki ez alapján számolja ki  a béreket. Ez vonatkozik az „alkalmi munkás”-ra is.

Szigorú számadású nyilvántartások: számlákról, nyugtákról, és egyéb szigorú számadás alá vont nyomtatványokról nyilvántartást kell vezetni, és ellenőrzéskor be kell mutatni. A nyomtatványt mi adjuk ügyfeleinknek. Közösen kezdjük felvezetni az első tételeket, de a további naprakész nyilvántartás már a vállalkozás feladata.

Útnyilvántartás, kiküldetési rendelvény, menetlevél: Azt, hogy a cég, vagy az alkalmazott autójával ki, mikor, hova ment, egy külsős könyvelő nem tudhatja, és utólag nem is írhatja meg. Ezeket a nyomtatványokat kitöltve a könyvelési anyaggal együtt kell rendszeresen a könyvelésre leadni. A kitöltéshez kapcsolódó számításokban mindíg segítünk.

Pénztárjelentés: A készpénz mozgásról napra készen nyilvántartást kell vezetni. Természetesen egy hónappal később mi is tudunk ehhez információt adni, miután felkünyveltük a pénztári tételeket, de a mi listánk nem ad felmentést egy esetleges helyszíni ellenőrzés szankciói alól.

Leltár: legaláb évente egyszer, az üzleti év zárásakor a vállalkozásnak leltárt kell készíteni, vagy azzal egyenértékű nullás nyilatkozatot kell adni a könyvelés részére.

A tevékenység végzésével összefüggő szakhatósági nyilvántatások: pl építési napló, HACCP nyilvántartások, stb.

További bejegyzések